De ce sunt veterinarii şi crescătorii în perpetuu conflict?

Posted: 18 Septembrie 2007 by Dan Sabău in contribuţii, impresii, info, opinii

Pentru că mi-am întrerupt activitatea chinologică şi competiţională în urmă cu 15 ani m-am confruntat cu schimbări majore în domeniul chinologic când am reînceput activitatea, în urma despărţirii de Fido, ultimul meu Dog German.
Una dintre cele mai şocante a fost că parcă dintr-odată veterinarii vorbeau cu nedisimulat dispreţ despre crescători, crescătorii aruncau mereu reproşuri despre veterinari. Asta, desigur, cu excepţia situaţiilor în care veterinarul era şi crescător, rudă cu vreun crescător sau făcea biznis cu unul sau mai mulţi crescători.
După ce am săpat netu’ cu hărnicie mi-am dat singur seama ca realţia veterinar- crescător nu se va ameliora câtă vreme crescătorii nu se delimitează clar şi chiar ostentativ de fermierii de câini. Aceştia sunt suficient de mănoşi ca să puşte rezultate în expoziţii FCI pe care le flutură ca justificare a profesionalismului lor, dar veterinarul, ştie…
Ştie situaţia fiziologică a câinilor prezentaţi lui, ştie că unii n-ar trebui vânduţi, şi află prea adesea cât de înşelat a fost noul proprietar dar n-o spune.
Ştie el de ce!

Să fie oare pentru că prea adesea proprietarul odată, demult, înşelat devine fermier la rându-i?

Lasă un răspuns

